Підручник складається з 2 розділів: «Музика мого народу» та «Музика єднає світ», кожен з яких розподіляється на окремі параграфи.
Автор: А.І. Терещенко
Рік видання: 2015
Кількість сторінок: 128
Формат файлу: .pdf
Розмір файлу: 4.9 mb
Зміст підручника спрямований на розвиток спеціальних музичних здібностей — музичного слуху й відчуття ритму, що реалізується через уведення обов’язкових видів діяльності: сприймання, аналіз та інтерпретація музичних творів, а також практичної музичної діяльності: спів пісень, ритмічна й пластична імпровізація. Інформаційний матеріал подано в лаконічній формі відповідно до віку учнів. У зміст уроків уведено рубрики «Видатні композитори», «Мова музики на аркуші паперу», зміст яких покликаний розширити музичну ерудицію учнів. Візуальний ряд підручника представлений репродукціями картин видатних майстрів минулого й сучасності, фотографіями, а також схемами (зокрема, ритмічними), нотним записом пісенного матеріалу, ігровими завданнями-малюнками тощо.
Зміст
Дорогі учні!
Музика мого народу
1. Народна пісня — невичерпне джерело . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
2. Дитячий фольклор . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
3. Найдорожча пісня, з якою мати колисала . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
4. Календарно-обрядові жниварські пісні. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
5. За жарт не ображайся, в образу не вдавайся . . . . . . . . . . . . . . . . 22
6. Українські народні танці . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
7. Українське народне музикування. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
8. Українські вечорниці . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
9. Без минулого немає майбутнього . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
10. Наша дума, наша пісня…. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
11. Лірика душі у пісні. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
12. З народного джерела . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
13. Миколай іде, чемним дітям дарунки несе . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
14. Свято йде! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
15. Шануймо нашу пісню! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Музика єднає світ
1. Мова музики зрозуміла всім . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
2. Особливості музики українського й російського народів. . . . 67
3. Особливості музики українського й білоруського народів. . . 70
4. Частівки — жартівливі пісні . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
5. Білоруські й російські народні танці . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
6. Весняне дзвінкоголосся . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
7. Мелодії та ритми народів Закавказзя . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
8. Музика народів Середньої Азії . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
9. До далекої Японії . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
10. Ритми й інтонації Америки. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
11. Музика Скандинавських країн . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
12. Музика балтійських народів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
13. Танцювальне мистецтво західних слов’ян . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
14. Запальні мелодії угорців . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
15. Подорож до Франції . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
16. Австрія — країна музичних традицій . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
17. Співоча й натхненна Італія . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
18. Музика не має меж. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122