Посібник складено згідно з новою програмою Міносвіти. Орієнтовні календарне планування та плани-конспекти уроків для викладання зарубіжної літератури у 8-х класах шкіл з українською мовою навчання (II семестр) розроблені з урахуванням новітніх педметодик і містять увесь матеріал, що є необхідним для проведення уроку зарубіжної літератури на найвищому рівні. Творчий учитель може доповнити запропоновані автором форми й методи роботи власними напрацюваннями, зважаючи на рівень навчальних досягнень учнів конкретного класу.
Компакт-диск містить усі тексти художніх творів із зарубіжної літератури за програмою для 8-го класу.
Для вчителів зарубіжної літератури загальноосвітніх навчальних закладів і студентів відповідного фаху педагогічних вишів.
Автор: В. В. Паращич
Видавництво: Основа
Рік видання: 2016
Кількість сторінок: 256
Формат файлу: .pdf
Розмір файлу: 1.07 mb
Зміст
Передмова . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Орієнтовне календарне планування . . . . . . . . . . 8
Орієнтовні плани-конспект и уроків . . . . . . . . . . . 11
Література Відродження . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Урок 34. Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм.
Культ античності. Характерні риси ренесансної
культури і літератури . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Урок 35. Мистецтво доби Відродження. Розвиток мовлення . . . . 22
Урок 36. Франческо Петрарка. Сонет № 61. Історія кохання
в сонетах Ф. Петрарки. Образи ліричного героя
та героїні . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Урок 37. Франческо Петрарка. Сонети № 61, 132. Утілення
гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура
сонетів Ф. Петрарки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Урок 38. Вільям Шекспір. Сонет № 66. Виняткова роль
В. Шекспіра в розвитку англійської національної
літератури та світового мистецтва . . . . . . . . . . . . . 37
Урок 39. Вільям Шекспір. Сонети № 116, 130. Основні теми
сонетів В. Шекспіра — кохання до «смаглявої
леді», дружба. Відображення внутрішнього світу
ренесансної людини (описи природи, змалювання
сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів
В. Шекспіра . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Урок 40. Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра.
Історія створення. Конфлікт справжнього почуття
і забобонів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Урок 41. Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра.
Оспівування чистого пристрасного кохання
Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську
особистість (зміни в характерах головних героїв,
їхня еволюція) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Урок 42. Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра.
Трактування фіналу. Гуманістична цінність
трагедії В. Шекспіра, її популярність серед
різних поколінь . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Урок 43. Міґель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот»
(I частина). Історія створення роману,
його зв’язок із лицарськими романами,
пародійний характер . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
Урок 44. Міґель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот»
(I частина). Особливості сюжету і композиції твору.
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної
дійсності, неможливість реалізувати ідеали героя . . . . 84
Урок 45. Міґель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот»
(I частина). Дон Кіхот і Санчо Панса — парні
образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм.
«Донкіхотство» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Урок 46. Міґель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот»
(I частина). Синтез різних жанрових ознак у романі
(героїчного епосу, лицарського, авантюрно-
пригодницького, філософського роману, пародії).
Широта філософського змісту твору,
можливість його різних тлумачень.
Популярність вічних образів . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Урок 47. Контрольна робота за темою
«Література Відродження» . . . . . . . . . . . . . . . . 102
Література бароко і класицизму . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Урок 48. Бароко як літературно-мистецький напрям.
Презентація творчо-дослідницького
культурологічного міні-проекту . . . . . . . . . . . . . 106
Урок 49. Із лірики європейського бароко. Луїс де Ґонґора-
і-Арґоте «Галерник». Утілення у вірші провідних
тем барокової літератури: людина і Доля, блукання
людини у Всесвіті, залежність від вищих сил,
драматизм духовного життя. Символіка твору.
Образ ліричного героя . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
Урок 50. Позакласне читання. Джонн Донн «Священні
сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»).
Напруження почуттів ліричного героя. Символіка.
Поетична мова . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
Урок 51. Мольєр — майстер класицистичної комедії . . . . . . 126
Урок 52. Мольєр «Міщанин-шляхтич». Художнє новаторство
Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів
на світове театральне мистецтво. Сюжет . . . . . . . . 134
Урок 53. Мольєр «Міщанин-шляхтич». Тематика
і проблематика твору, його загальнолюдське
значення . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Урок 54. Мольєр «Міщанин-шляхтич». Основні образи
комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант,
графиня Дорімена, Клеонт та ін.) . . . . . . . . . . . . 144
Урок 55. Мольєр «Міщанин-шляхтич».
Основні та другорядні образи комедії . . . . . . . . . . 151
Урок 56. Мольєр «Міщанин-шляхтич». Засоби комічного
(гумор, іронія, сатира, сарказм) . . . . . . . . . . . . . 155
Урок 57. Розвиток мовлення. Комедія Мольєра
«Міщанин-шляхтич» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Урок 58. Позакласне читання. П’єр-Оґюстен Карон
де Бомарше «Севільський цирульник» . . . . . . . . . 166
Урок 59. Контрольна робота за темою «Література бароко
і класицизму» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197
Література XX–XXI ст. У пошуках себе
і високого польоту . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200
Урок 60. Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц» . . . . 200
Урок 61. Людські взаємини, моральні цінності
в казці-притчі Антуана де Сент-Екзюпері
«Маленький принц» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208
Урок 62. Філософський зміст твору Антуана де Сент-Екзюпері
«Маленький принц» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210
Урок 63. Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц».
Художні образи . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216
Урок 64. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінґстон».
Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора
людського буття. Алегоричні образи повісті . . . . . . 223
Урок 65. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінґстон».
Утілення прагнення до високої мети в образі чайки
Джонатана. Художній конфлікт і можливість його
подолання. Ознаки притчі у творі . . . . . . . . . . . . 230
Урок 66. Розвиток мовлення. «Добре бачить тільки серце.
Найголовнішого очима не побачиш…»
(А. де Сент-Екзюпері) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235
Урок 67. Позакласне читання. Барбара Космовська
«Буба», «Буба: мертвий сезон». Художній світ
Б. Космовської. Батьки — діти, діди — онуки.
Ідея поваги й любові до людини.
Сімейні цінності у творі . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237
Урок 68. Контрольна робота за темою «Література
ХХ–ХХІ ст. У пошуках себе і високого польоту» . . . . 245
Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок,
набутих учнями впродовж навчального року . . . . . . . . . . . 248
Уроки 69–70. Турнір книголюбів . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248
Література . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254